AWAS.....!!! Kesilapan Teknologi yang Kita Anggap Betul Selama Ini Adalah Salah, Oleh itu Benda Yang Salah Patut Kit Perbetulkan...Mohon Sebarkan Demi Kesihatan Sesama Kita


Semua orang dari seluruh dunia yang digunakan untuk melaksanakan keperluan fisiologi mereka dengan cara yang semulajadi, yang bermaksud dalam kedudukan mencangkung bersama beribu-ribu tahun. Sembelit, buasir, kanser usus atau penyakit Crohn`s begitu asing kepada mereka. Walau bagaimanapun, teknologi moden diperkenalkan cara baru mengosongkan anda intestines- mangkuk tandas duduk.

Malangnya, kajian terkini telah menunjukkan bukti bahawa kedudukan ini dikaitkan dengan beberapa masalah kesihatan.

1. tandas moden membawa garis penyakit

Menurut kajian yang disiarkan dalam sebuah majalah  dipanggil "Jurnal Sains Perubatan", kedudukan mencangkung ketika mengosongkan usus anda adalah punca utama penyakit-penyakit seperti:

Buasir
Radang usus
Kanser kolon
Penyakit pelvik
Penyakit Crohn
Ahli-ahli sains menyatakan:

"Kekerapan penyakit usus (buasir, sembelit, radang apendiks, polip, kolitis ulser, sindrom usus) adalah sama dalam lelaki putih Afrika Selatan dan penduduk negara-negara Barat yang kaya. Di kawasan luar bandar dengan gaya hidup tradisional, penyakit-penyakit ini sangat jarang berlaku atau hampir tidak dikenali ".


2. tandas moden menyumbang ke arah pembangunan buasir

Secara amnya, buasir berlaku disebabkan oleh urat radang terletak di bahagian yang lebih rendah daripada kolon dan dubur. Tetapi juga, mereka biasanya muncul akibat meneran semasa membuang air besar terutama pada orang yang mempunyai najis yang keras. Kedudukan duduk membawa kepada pembuangan air besar yang lebih lemah dan perlahan. Itu jenis kedudukan juga memerlukan meneran yang lebih besar. Sebaliknya, mengosongkan usus manakala setinggan adalah lebih cepat dan lebih mudah dan anda hampir tidak memerlukan meneran.


3. Mereka memburukkan keradangan usus

Tambahan pula, kedudukan ini membolehkan mengetatkan otot Tuborectalis yang menghalang sejumlah membuang air besar. Kandungan yang masih dalam usus boleh menjadi asas yang baik untuk pembangunan jangkitan dan boleh menyebabkan keradangan dan juga kanser. Sindrom Crohn tergolong dalam kumpulan IBD- penyakit keradangan. Sebenarnya, ia adalah penyakit autoimun nflammatory usus, di mana komposisi imunologi organisma menyerang sistem pencernaan seseorang.


4. Mereka membangunkan jangkitan kencing

Kedudukan setinggan juga disyorkan untuk mengosongkan pundi kencing juga. sebagai contoh, ibu membuang air kecil lebih mudah apabila dalam kedudukan mencangkung. Dalam kedudukan duduk, di sisi lain, pundi kencing tidak pernah dikosongkan sepenuhnya supaya ia membolehkan pegangan air kencing dan meninggalkan ruang untuk pembangunan bakteria yang seterusnya boleh membawa kepada jangkitan saluran kencing.


5. Sambungan ke serangan jantung

Terdapat sambungan sebenar antara serangan jantung dan kejadian strok dan membuang air besar dalam kedudukan duduk. Iaitu, serangan jantung dan kematian banyak berlaku dengan tepat di dalam bilik mandi. Doktor Israel, Berko Sikirov membelanjakan lebih daripada 20 tahun dalam menganalisis akibat meneran semasa membuang air besar yang berlebihan dalam keadaan duduk.


6. masalah haid dan kejutan toksik (TSS)

Persembahan daripada keperluan fisiologi dalam kedudukan mencangkung melibatkan tekanan lengkap pelvis. Ini membolehkan pundi kencing untuk emptys dengan mudah, tetapi juga kandungan dari rahim semasa kitaran haid. Duduk di kedudukan di sisi lain, tidak mempunyai semula jadi "menekan", dan sebahagian daripada cecair haid kekal di dalam rahim. A pengekalan darah lagi boleh membawa kepada pembangunan sejumlah besar bakteria seperti Staphylococcus aureus, yang boleh menyebabkan dengan kejutan toksik (TSS).


7. orang Jepun masih "squat"

Ini telah diketahui umum bahawa Jepun adalah gergasi teknologi. Walau bagaimanapun, mereka masih menggunakan tandas mencangkung yang mewakili satu bahagian penting dalam setiap bilik mandi, terutamanya di kalangan penduduk yang tua. Selain manfaat kesihatan dan kebersihan yang kedudukan mencangkung ini, orang Jepun hanya suka kerana ia "menjimatkan masa".


8. kerusi mencangkung

Mengamalkan pengosongan usus dan membuang air kecil dalam kedudukan mencangkung, membawa badan anda ke dalam kedudukan yang sama dengan setinggan dengan cara yang berikut: meletakkan kerusi mencangkung khas di bawah kaki anda semasa duduk di atas mangkuk tandas anda.

0 Response to " AWAS.....!!! Kesilapan Teknologi yang Kita Anggap Betul Selama Ini Adalah Salah, Oleh itu Benda Yang Salah Patut Kit Perbetulkan...Mohon Sebarkan Demi Kesihatan Sesama Kita"

Post a Comment